top of page

Klasszikus pattogás? - Bosch Classic+ Line (Gen1) pattogó hang javítása

  • Szerző képe: Tomi
    Tomi
  • 2022. dec. 11.
  • 2 perc olvasás

Frissítve: 2022. dec. 14.

Általában, ha valamilyen szokatlan zaj jön a bicikliből, elkezdünk aggódni, esetleg valami elromlott? Sokszor a forrás megtalálása sem egyszerű, mert a váz vezeti a zörejeket, rezgéseket, hangokat. Amellett, hogy zavaró, valamilyen meghibásodást is jelezhet, így érdemes minél hamarabb megkeresni a hang forrását és elhárítani a hibát.

A cikk alanya egy első generációs Bosch Classic+ Line (első generációs) rendszerrel szerelt elektromos kerékpár, amit a tulajdonosa az alábbi hibajelenséggel hozott be szervizünkbe:

"menet közben valamilyen pattogó hang hallatszik a motor irányából".

Rövid tesztkör után is hallható volt a hiba, így a következő lépés a hang forrásának lokalizálása. Nem érdemes egyből darabokra szedni a biciklit, legtöbbször könnyen orvosolhatóak a különböző zörejek.


A következőket ellenőrízzük első körben:

  • Nyereg-, nyeregcső rögzítőcsavarok

  • Nyereg

  • Pedál, pedálcsapágy

  • Hajtókar, hajtókarcsavar

  • Kormány, kormánynyak

  • Fékek

  • Kerekek

  • Motorrögzítő csavarok

A fentiek 95%-ban megoldják a problémát, azonban esetünkben a zaj forrása valóban a motorból jött.


A Gen1-es család már nem fiatal, az adott példány 2013-ból származik, ezért a javítás megkezdése előtt érdemes a gazdaságos javíthatóságot is figyelembe venni. Ez a motor a pattogó hangon kívűl hibátlanul működött, így érdemes volt szétszedni és megvizsgálni, hogy menthető-e a technika.


Figyelem! A gyártó nem engedélyezi a motorburkolat megbontását. Érvényes garancia esetén semmiképpen ne nyissuk ki a burkolatot. A javítás csak megfelelő szerviz jogosultsággal és képzett szervizek számára engedélyezett és javasolt!

A javításhoz hagyományos szerszámokon túl néhány specifikus szerszámra is szükség van, így mi is javasoljuk, hogy inkább szakszervizben végeztesse el a javítást.


A burkolat megbontása után pozitív meglepetés fogadott, a műanyag fogaskerék szinte újszerű állapotú volt. Szerencse, mivel ez időként megreped, eltörik a használat során és egy új darab beszerzése szinte lehetetlen küldetés, mivel a Bosch nem árul motor belső alkatrészeket külön.

A hiba is egyből látszódott: a zsírzás már nem volt megfelelő, valamint némi kosz is felgyűlt az évek során. Alapos tisztítás és a megfelelő helyek zsírzása után, jöhetett is az összeszerelés!


Miután minden a helyére került, már az állványon is látszódott, vagyis inkább hallatszódott a munka eredménye - jóval csendesebb lett a motor! Azonban a pattogó hang csak terhelés alatt jött elő, így jöhetett a tesztkör! A próba során és azóta sem jött elő újra a hiba, a javítást sikeresnek könyvelhetjük el!


Ismerős a fent említett hiba? Ne habozz, keress minket bizalommal!






Kommentare


bottom of page